donderdag 18 december 2014

DIY - Origami hart

Hier een sneak preview voor het artikel van volgende week :)

Om het kort maar krachtig te houden, verklap ik nog niet teveel over dit onderwerp. ^^)

Maar wat ik wél kan zeggen, is dat ik notitie papiertjes wilde vouwen in een speciale vorm.
Het eerste idee was een ster, maar het aanwezige papier was niet zo lang!


Toen kwam ik op het idee van een hartje, maar ik kon geen hele simpele origami's vinden.
Dus bedacht ik er zelf maar één. :)

Benodigdheden: een notitie papiertje met een leuke tekst, quote of verhaaltje erop.

Hier komt mijn vouwmanier:

notitie neerleggen als een ruit
vouw de onderste punt naar boven
vouw de rechter punt naar boven
klap de rechter punt terug naar buiten,
je hebt nu een vouw!
klap een kleinere punt tot de vouw
zorg dat de bovenste lijn parallel loopt met de onderste lijn
klap het in het geheel terug, naar de bovenste punt
doe nu precies hetzelfde met de linker punt,
linker punt naar boven vouwen
klap de linker punt terug naar buiten,
je hebt weer een vouw!
klap een kleinere punt tot de vouw
klap het in het geheel terug, naar de bovenste punt
plak er een stukje washi tape op
pak de punt boven het 'hart' en leg het op z'n kop naar je toe.
pak nu de onderste punt en
vouw het naar de bovenste punt
omdraaien en klaar!

Daar is het hartje! 

Wat vind jij van het vouwproces van dit origami hartje?

Heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd voor jou?

*Ann

1 opmerking:

Heej, leuk als je een berichtje achterlaat!
Plaats de link van jouw blog en ik kom een kijkje nemen :)

Liefs,